Po župných voľbách našiel modrý kohútik uplatnenie aj v kampani pred eurovoľbami. Tentoraz však už za ním nestojí reklamný mág Fedor Flašík, ale jeden z kandidátov opozície.
Neoznačené bilbordy s modrým kohútikom vyvolávali pred rokom vzrušené debaty o ich pozadí. Portál Miroslavy Kernovej O médiach.com dokonca naletel na fámu, že je to reklama na ľadový čaj. Denník RSS ako prvý odhalil, že ide o prípravnú fázu županskej kampane Flašíkovej manželky Moniky. Modrý kohútik symbolizoval jej súpera Freša z SDKÚ. V ostrej fáze kampane chcel Flašík doplniť heslo „Ak ti nestačí modrý kohútik, zvoľ si červenú sliepočku.“ K tomu však už neprišlo, lebo Flašíková odmietla nápad svojho manžela, aby sa na verejnosti prezentovala ako červená sliepočka. Flašíkovci sa potom spolu niekoľko mesiacov neukazovali v spoločnosti.
Podobný osud stihne modrého kohútika aj tento rok. V marci od Flašíka odkúpil ochrannú známku Ondrej Dostál kandidujúci v eurovoľbách na kandidátke koalície NOVA – KDS – OKS. V máji sa opäť objavili bilbordy s modrým kohútikom. Ani tento rok nebola kampaň v prípravnej fáze s nikým identifikovaná. Z ostrej fázy kampane, v ktorej sa chcel Dostál k bilbordom priznať a predstaviť sa ako alternatíva k červenej sliepočke na eurokandidátke Smeru, však zasa nič nebude. Dostál známy svojimi prokrastinačným sklonmi jej spustenie opakovane odkladal a do začiatku moratória ho jednoducho nestihol. Na otázku Denníka RSS, či to môže potvrdiť, reagoval slovami „Teraz nestíham. Ozvite sa mi budúci týždeň.“